De opleidingen en trainingen kunnen in-company voor één of meerdere groepen worden samengesteld.
De opleidingen en trainingen kunnen ook op maat worden gesneden (selectie van onderwerpen, spreiding in de tijd) voor een individueel traject of een kleine groep. Onderdelen van verschillende opleidingen en trainingen kunnen worden gecombineerd. Vanuit veel praktijkervaring met deze opleidingen en trainingen zijn concepten en tools (door-)ontwikkeld en vertaald, waardoor deelnemers het geleerde direct in de praktijk kunnen brengen.
In de eerste bijeenkomst is het doel de eigen taken in de huidige functie zo efficiënt mogelijk te organiseren in specifieke activiteiten (b.v. de diverse vormen van structureel intern overleg) met tijdsinvestering (op basis van normtijden).
Op basis van het kwantitatieve inzicht en overzicht per activiteit en totaal, wordt tussen de twee bijeenkomsten een toetsing uitgevoerd.
In de tweede bijeenkomst volgt eventuele bijstelling n.a.v. de toetsing en worden tips en tools gegeven voor een passende kwalitatieve invulling van de beschikbare tijd. Passend bij de positionering in de organisatie, zoveel mogelijk rekening houdend met persoonlijke voorkeuren en behandeling van (veel voorkomende) valkuilen. Na de tweede bijeenkomst volgt effectmeting.
Basis Leergang Starten met Leidinggeven
Thema’s: persoonlijke ontwikkeling en persoonlijke effectiviteit, integratie van taak- en mensgericht leidinggeven, gesprekstechnieken, diagnose van situaties, bijsturen van medewerkers en zelf feedback ontvangen, basics organisatiekunde, vergadertechniek, presenteren, evaluatiegesprekken voeren met medewerkers, groepsdynamiek, teamcoaching, rolinvulling naar collega-leidinggevenden en naar de eigen manager.
Leergang Management en Organisatie
Masterclass Management
Leergang Organisatiekunde voor HRM adviseurs
De deelnemers leren P en O in de praktijk te integreren door ook vanuit de Organisatie- optiek te leren kijken, concepten toe te passen en bijbehorende vaardigheden te leren.
Persoonlijke effectiviteit
De doelstellingen van de deelnemers bepalen het programma en de inhoud van elke training. De cursusblokken zijn zo opgebouwd dat iedereen in de tussenliggende periode steeds een volgende stap kan maken.
Van doelen verkennen en vaststellen naar een andere aanpak en “droog oefenen”, oefenen in de praktijk en bijstellen, verankeren van de nieuwe benadering.
De docenten kunnen door hun ruime ervaring met deze trainingen en de diverse benaderingen vanuit hun vak, moeiteloos aansluiten aan en werken vanuit de doelstellingen van alle deelnemers.
Adviesvaardigheden, b.v. voor stafafdelingen
Voor stafafdelingen is dit een blijvend punt van aandacht in een takenpakket dat uit meerdere onderdelen bestaat. Advisering is immers één van de taken naast: de uitvoering van centrale stafzaken, de bewaking van organisatie-brede spelregels namens de top van de organisatie en ontwikkelingen vanuit het vakgebied introduceren in de organisatie.
Zicht op Procesmanagement
Opleidingen organisatie-informatiestrategie /ICT